Annons:
Etikettallergiska-djur
Läst 5126 ggr
luckydragonriderkin
4/5/13, 7:23 PM

bli av med pälsallergi?

Hej! För ett par år sen gjorde jag ett pricktest(jag är 13)och den visade en kraftig allergi mot katt hund häst. Så vi köpte allergimedicin som jag tog dagligen när jag var hos min farmor(hon har en hund, en minischnauzer). En dag glömde jag att ta min tablett men jag kände inte av den alls. Och jag har inga problem med hund överhuvudtaget, föruyom om jag borrar ner huvudet i en collie ;) Jag har två kaniner som bor ute, jag tar in dom ibland. Det enda jag känner är regelbundna nysningar. Jag älskar hästar sååååå mycket och vill helst av allt börja rida! Mina frågor är: 1: kan man på något sätt bli av med sin hästallergi?(för om jag är inomhus med en häst så får jag svårt att andas och ögonen blir röda) 2: om jag nu inte kan bli av med allergin kan jag då kanske ta allergi tabletter innan? OP: jag har suttit på en häst en.gång, skritt med någon som håller i ett kort rep, och dom flesta i min ålder har ju ridigt jättelänge? Och jag kan ju inte gå med sexåringar! Jag vill så gärna rida, väldigt tacksam för svar!!! (ska ta nytt pricktest snart. Håller tummarna P: )

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
CatchFatch
4/6/13, 1:53 PM
#1

Du kan ju alltid prova att ta en allergi tablett direkt innan du åker till ett stall och se hur det funkar. :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

luckydragonriderkin
4/6/13, 4:26 PM
#2

#1 ja det skulle nog funka :) jag tänker bara på hur hälsosamt det är att äta en allergitablett en gång i veckan varje vecka(om jag nu börjar rida)?

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

CatchFatch
4/6/13, 5:12 PM
#3

Min morfar har gått och blivit allergisk mot sin hund så han äter varje dag + använder ögondroppar jsut för att han vägrar sälja henne :P
Han lider ju inte av sina tabletter - vad jag vet

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

luckydragonriderkin
4/6/13, 6:10 PM
#4

#3 jaha, då går det ju bra :) ska tjata lite på mamma om ridning ;) för jag är inte SÅ allergisk, det går bra ute bara jag inte kliar i ögonen. Det går bra inne bara jag inte är inne för länge och är allt för närgången med hästarna ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Mantissa
4/6/13, 9:56 PM
#5

Det brukar finnas nybörjargrupper för alla åldrar. Men prova med tabletterna och stallbesök först så du är säker på att det fungerar innan du slösar bort pengarna på en terminsavgift👍

luckydragonriderkin
4/6/13, 10:49 PM
#6

#5 okej bra ;) ja, jag ska följa med min bästa kompis till stallet och provrida hennes häst en gång :) vare sig jag får börja rida eller inte

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Annons:
Upp till toppen
Annons: