Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 1971 ggr
Duvethon
2013-05-18 15:20

Allergi eller hudsjukdom?

Hej!

Sedan 1/1,5 år tillbaka har jag haft ett problem. Min hud är väldigt konstig och annorlunda.

Jag får ofta utslag, mest på armar, ben, bröst och rygg. Utslagen (som är rött, flammigt och får "vita prickar" i sig) kliar otroligt mycket så min rygg är helt sönderkliad. Utslagen kliar inte alltid men det är mest på ryggen..

När jag ritar på min hud svullnar det upp så man kan se tydligt vad jag ritar, liknande dermatographia..?

Utslagen visar sig när jag badar, ritar med tuschpennor eller liknande och ibland lite hur som helst. När jag ritat med tuschpennor reagerar min hud och det blir jätterött.

Tror ni jag har en hudsjukdom eller är min hud bara väldigt, väldigt överkänslig?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
OlgaMaria
2013-05-18 15:39
#1

Det kan vara allergi men det kan också vara någon hudsjukdom. Du kan vara allergisk mot kemiska ämnen som finns t ex i tuschpennorna. Men det kan också vara andra allergier dessutom. Tycker du ska boka en läkartid för detta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: