Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 3060 ggr
aekitsune
2014-06-09 04:06

Vad för pollen finns nu?

Min sambo började för ungefär en vecka sen påstå att han nog "håller på att bli förkyld". I fredags var vi ute på en stor äng och då kom det som en boom med kliande ögon, kli i halsen och rinnande näsa. Sen dess har han varit konstant sängliggande. Vi tror det är pollen eftersom det kommer varje år, men vad är det för något som blommar nu? Mamma påstår att det är granar, men det finns inte en gran i närheten här, och granpollen flyger inte så långt som många andra. Det är väl för tidigt för gråbo? Eller vad säger ni?

http://aekitsune.blogg.se

Annons:
Ladydragon
2014-06-09 17:57
#1

På denna länken finns det pollenprognos jag valde hela landet men i vänsterkanten kan du även välja orten som ligger närmast er och få bättre pollenprognos för just där ni bor 
Länk

det stod även en notis om just tall och gran: 

Tall och gran 

Gran och tall blommar i nästan hela landet och ger sig till känna genom det gula damm som kan ses på de flesta ytor utomhus. Allergi mot tall- och granpollen anses ovanligt men kan hos vissa personer utlösa astma.

är man pollenallergisk så är det en god idé att man påbörjar behandling tidigt på våren och fortsätter tills i allafall mitten av sommaren och sen kanske gör ett uppehåll och ser om man klarar sig utan medicin….

OlgaMaria
2014-06-10 08:27
#2

Gräs orsakar allergi under hela sommaren. Det är väl bäst att din sambo tar lite allergimedicin så han orkar med.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

musunge1
2014-06-10 19:10
#3

Det är höga halter gräspollen nu, så det kanske är gräs han inte tål? Är själv mycket allergisk mot gräs och det känns hemskt just nu, näsan kliar, rinner, blir täppt, kliar i ögonen och ibland i halsen. Står nästan inte ut, även om jag tar medicin..

Upp till toppen
Annons: