Allergier iFokus

Allergier

Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2319 ggr
Zolah
0

Allergisk mot något - men får inte testa mig

Jag har börjat vara allergisk mot något, men jag får inte testa mig för att veta vad.  Jag tar en receptfri allergi medicin och då mår jag lite bättre, men om jag glömmer ta den så får jag ont i bihålorna ( ibland blöder jag till och med ) samt blir snorig och klianda runt näsan.

Jag misstänker damm men jag är inte säker, och jag vet inte om det är några av mina djur. får iafl inga problem när jag är i direkt kontakt med dom, katterna ibland men om det är så att det stämmer att det är damm så är det inte så konstigt då ena katten älskar att krypa överallt.

vad ska jag göra? får man verkligen neka till allergi test?

LaSadie
0

De kan inte neka dig. Jag frågade iofs efter allergitest i Linköping där de sa att undvik det som du tror du är allergisk mot (stupid answer), men i Västerås blev de förvånade över det svarat jag fick där och gjorde allergitest.

Zolah
0

Dom sa till mig att dom inte gjorde allergi test längre, och att jag skulle undvika vad jag var allergisk mot - sedan fick jag ett låååångt upplägg om att det var super pollen säsong och att alla kunde bli överkänsliga - dock har jag varit dålig sedan i vinter ._.

ebzi
0

Jag tycker du ska höra med ett annat sjukhus i så fall, du kan ju ringa först och boka tid/fråga om de gör allergitester om det är lång resväg

Zolah
0

får testa igen för det är väldigt jobbigt, värsta skulle ju vara om jag blir sjukare eller allergisk mot annat också