Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 1789 ggr
Indriz
2014-09-07 09:52

Allergin som inte vill sluta

Nu har jag haft helt bedrövlig allergi i mer än en vecka och orkar snart inte mer.
Har normalt allergi på våren, hyfsat lätt, men desto mer på sommaren. Har varit inne på vårdcentralen flera gånger, tagit blodprov m.m. och ingenting visar på någonting. De ser självklart att jag är irriterad i ögon, näsa, hals och så vidare men inget konkret resultat på vad det skulle vara som orsakar det hela.
Känns för mig hyfsat tydligt som björk- och gräspollen, speciellt eftersom jag blir jättedålig så fort jag klippt gräset, eller bara suttit i gräset i två minuter.
Hur går man vidare med ett problem som detta, ni som känner igen er?

Vill tillägga att senaste veckan har ögonen runnit stup i kvarten, tar ögondroppar och allergimedicin -- har testat flera olika varianter av båda, men nu har allt slutat hjälpa. Det rinner och tårarna fräter under ögonen så jag är helt röd och det tar precis all energi ur mig. Vill inget annat än sova hela dagarna.
Någon som har några tips vad som kan tänkas hjälpa?

Tack på förhand.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Annons:
snigelpiga
2014-09-07 11:03
#1

#0 Jag tänkte fråga, är du känslig mot starka dofter och lukter?

Indriz
2014-09-07 14:12
#2

#1 Inte vad jag vet. Vissa kryddor kan lukta så så mycket att jag blir illamående men inget mer än det.

Kan tillägga att jag varit på jourcentralen och fått betapred nu. Förhoppningsvis ska det hjälpa tills imorgon och nästa tid på hälsocentralen.

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

snigelpiga
2014-09-07 18:00
#3

Vad bra att du fick hjälp och förhoppningsvis får du veta orsaken för din besvär också.  Lycka till.

OlgaMaria
2014-09-08 15:31
#4

Titta på denna lista över korsallergier. Du kan må bättre om du utesluter en del korsallergener. Vete är besläktat med gräs t ex. Kanske skulle du må mycket bättre om du slutade med mjölmat.

Sen vore det ju bra om du fick en bra medicin. Säkert beror din trötthet på medicinerna du tar. Många av dem medför enorm trötthet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: