Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1610 ggr
StuteriQveiar
2015-02-16 15:18

Nickelallergi, hur reagerar ni?

Känner mig som en idiot för att jag inte fattar…! Jag har funderat kring Nickel och annan metallallergi, eftersom jag ganska snabbt reagerar med endast (konstigt nog) några större blåsor och rejäl klåda över hela kroppen inom 1 timme som sitter i några timmar efteråt. Det verkar inte normalt… 😞 Det verkar så knäppt! Eftersom jag knappt har trott mig själv så har jag faktiskt provat några gånger till, och med samma resultat varje gång. Reaktionen med klådan har dock ökat varje gång. Nu senast från topp till tå, men mest bröstet, huvudet, överarmar och det området över ankeln där skruven satt. Dessutom har näsan börjat killa och rinna. Hittar inget på nätet om så utbredd reaktion (vad gäller klådan) av kontaktallergi. Är nyfiken på era reaktioner.

Annons:
OlgaMaria
2015-02-16 21:26
#1

Jag tycker inte alls att det är konstigt, med tanke på din allergiska reaktion mot implantatet. Hela kroppen är hyperkänslig. Det kan också finnas rester i kroppen som triggar dessa reaktioner över hela kroppen. Du har garanterat nickel och andra metaller här och där i kroppen eftersom det finns i mycket av maten vi äter och kanske i dricksvattnet. 

Skippa smycken. ;-)

Här finns en del intressant om nickel i mat bland annat…

http://www.melisa.org/metals-disease/metals/nickel/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

StuteriQveiar
2015-02-18 10:00
#2

Tack! 😊

[Juel70]
2015-03-17 21:21
#3

Jag får kliande röda utslag, svullnar

Upp till toppen
Annons: