Allergier iFokus

Allergier

Etiketterpollenallergimedicin
Läst 264 ggr
lillnessie
0

Vilken allergitablett blir man inte så trött av?

Jag har ingen svår allergi men nu känner jag av björken. I vanliga fall behöver jag ingen medicin men nu under pandemin kan jag inte jobba om jag har typ snuva/nysningar mm. Förra sommaren tog jag någon allergitablett innan jobb för att se om det var allergi eller förkylning. Men att ta nån tablett man blir trött av och sedan hålla sig vaken en hel natt blev väldigt plågsamt. Så vilka erfarenheter heter har ni? Vilken medicin blir man inte så trött av?

Karmatarerskanise
1

Apotekspersonalen vet vilka som inte ska påverka trötthet så fråga på ditt apotek.
Själv har jag aldrig blivit trött av någon allergimedicin.

Staffan
1

Min kära mor rekommenderade mig Desloratadin men precis som Nina tycker jag du bör rådfråga personalen för att vara helt säker på att det blir rätt.

// Staffan

Fridaaaa
1

Tycker det är individuellt. Nej apoteket kan inte garantera att man inte blir trött av det.

Desloratadine Sandoz, filmdragerad tablett 5 mg kör jag på

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
1

Det är individuellt så man får testa sig fram. För mig fungerar Kestine jättebra, blir inte trött alls.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Amephyst
1

Jag håller med #2 och #3, desloratadin har fungerat väldigt bra för mig och jag har inte märkt av någon trötthet. Däremot så är det lättaste att prata med de som arbetar på apoteket, det är väldigt individuellt hur man reagerar.

Karmatarerskanise
3

#3: nej apoteket kan så klart inte garantera något, det har ingen påstått. Speciellt inte när människor har problem med precis allt 😅 Vissa som ber om hjälp dissar ju till och med råd om det är fel färg på tabletten 😆

Karmatarerskanise
1

#3: har du skrivit att du har hittat en medicin som du kan äta, i alla dina trådar om det?

Fridaaaa
0

#7 Jag har inte gjort massa trådar men ok. Och facebook har inget med iFokus att göra. Så bara onödigt och omoget beteende från din sida just nu.

Fridaaaa
0

#6 Fel färg på tabletten - ja det låter högst märkligt men ingenting förvånar mig längre

Karmatarerskanise
0

#8: jag har inte pratat om facebook utan om iFokus.

Fridaaaa
0

#10 Är sällan inne på iFokus men aja…. Tänker inte tjafsa om det, bara onödigt att ens dra upp det.