Etikettövriga-allergier
Läst 1941 ggr
[Koppsal]
2010-03-14, 19:39

Sjukhuset på fjällensemestern

Vi hade precis kommit dit. och åkt skidor en dag. Och vi har redan innan misstänkt att jag har köld allergi då jag svullnar upp och får nässelutslag. Så vi hade någon kräm och någon tablett som jag tog på morgonen. Det var ingen fara det funkade utmärkt.

Senare på kvällen beslutar vi att vi ska på det nya äventyrsbadet, vilket egentligen inte var någon bra idé.

Vi har ungefär badat en halvtimme i det varmaste vattnet, (jätte skönt). sen går vi till ruschekanan där det är kö. jag hinne råka den 2 gånger inann jag får riktigt ont i magen. Mamma såg mig precis då och frågad evad det var,. så fick gå och sätta mig med en handuk.
Men snabbt kommer en huvudvärk och det känns som om luften tar slut, eller att luften trycks hårt mot min hals utifrån från alla håll. Fryser gör jag också, riktigt ordentligt så mamma och jag springer till omklädningsrummet.

Där lägger jag mig nedanför mitt skåp och kippar efter luft. Och jag har en astma-medicin osm låg hemma i stugan, för jag har aldrig behövt använda den tidigare.
Mamma tar iallfall upp sin mobil och försöker ringa 112 men det fanns ingen täckning. så hon ber någon vakt amig till hon kommer tillbaka. 
Det kommer en jätte snäll tjej och undarr vad som hänt, sen såg hon att jag int ekunde andas och jag fick låna hennes astmamedicin. Mamma komemr efter en stund tillbaka med en sjukvårdare och jag får åka ambulans till läkarmotagningen.  

Problemet är att vi inte vet vad jag reagerade på då jag är som en fisk i vattnet och badar hela tiden och så ofta jag kan. det måste ha varit klor eller så var det köldallergin.

Det bär snart av till doktorn för undersökning.
Men där tappade jag glädjen för resan och kommer hem med hög feber. Snacka om irriterande.

[Tassy]
2010-03-14, 20:21

Kan ansträngningen ha triggat astman? Du hade trots allt åkt skidor innan om jag förstått saken rätt, kanske astman slog bakut när det blev för mycket helt enkelt?

[Koppsal]
2010-03-14, 20:47

#1 du, jag har faktiskt ingen aning. vi var ju hemma emellan och åt middag.

[Tassy]
2010-03-14, 20:51

#2 Det kanske ble vför mycket ändå om man slår ut det över hela dagen? Jag vet inte heller, kan bara gissa.

lillbakaren
2010-09-24, 11:24

Det kan ju ha vart nått i maten också.

Är du allergisk mot nått födoämne..

Upp till toppen