Allergier iFokus

Allergier

Etiketttips-och-råd
Läst 2832 ggr
jullan92
0

Är jag allergisk, och mot vad?

Lite komplicerat det här men hoppas jag får hjälp av någon vänlig själ.. :)

Jag och sambon skaffade lägenhet för ca2,5 månader sen. Vid den tiden skaffade vi också katt. Sambon har haft katt nästan hela livet, jag har aldrig haft det.

Nu de senaste veckorna har vi (mest jag) börjat bli fundersam om jag är allergisk mot något.

både jag och sambon upplever att det kliar i ansiktet.

Min näsa är rinnig och även täppt ibland. Det kliar och jag känner mig varm i ansiktet.

Det ska påpekas att de som varit här några längre stunder tycker att det är väldigt dålig luft här (trots frekvent vädrande)

Nu känner jag mig väldigt förvirrad.. Är det kissen som gör så det blir såhär, eller är det något annat…?Obestämd

[Tassy]
0

Dags att börja leta mögel/fuktskador kanske? En liten tanke bara, eftersom ni bägge upplever klåda i ansiktet t.ex.

jullan92
0

det har jag också funderat på.. nu blöder jagf inuti näsan också.. inte riktig näsblod liksom men när jag snyter mig så är det nästan rent blod :s

[Tassy]
0

Det låter definitivt som att det är något i luften som retar/utlöser en allergi.

riiffen
0

Kan ni inte gå och allergitesta er då? Glad

medarbetare på allergier.ifokus .

LaSadie
0

#4 Instämmer. Istället för att man ska köra gissningsleken här så är det bättre att ni går och allergitestar er. Sen kan ni alltid fråga hyresvärden när de sanerade lägenheten senast om det kan vara fukt/mögel.