Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 3697 ggr
AnneN
2011-06-20, 15:45

Kan allergin försvinna igen?

För 4 sommrar sedan så blev jag plötsligt pollenallergiker efter att inte ens ha kännt av pollen alls under hela mitt liv.

Nu i våras hade jag lite känningar och tog allergimedicin, men nu har jag inte tagit allergimedicin på över 1 vecka och har inga känningar alls av pollenallergin.

Kan allergin försvinna bara så där efter att ha dykt upp i vuxen ålder?

Kan det ha med min kostomläggning att göra? Förr åt jag massor med kolhydrater i form av pasta, ris, potatis, bröd, kakor, mm och nu för 2 månader sedan så la jag om till lchf-kost.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Banankaka320
2011-06-20, 15:51

Lchf kost ska ju vara bättre för allt typ, men det kanske beror på om du har flyttat till ett ställe som det är andra pollen"sorter". Eller om det varit värre i år med pollen, eller om du varit sjuk och blivit "svagare" mot pollen

AnneN
2011-06-20, 17:01

#1 Ja jag har hört talas om att lchf ska vara bättre på alla möjliga sätt då kroppen inte längre behöver attackera diverse mindre naturliga saker man får i sig och istället kan koncentrera sig på att attackera det den behöver göra. Hoppas det inte lät för virrigt.

Jag har inte flyttat, bor kvar i samma lägenhet som jag bodde i då allergin bröt ut och vad jag kan se på pollendiagnoserna så har det inte varit några större variationer i pollenmängderna under dessa år.

_**/Mvh Anne

AnneN
2011-06-21, 03:22

Hmmm… Tror ni kan glömma min fråga, tänkte inte på att en av mina ångestdämpande mediciner också är mot "hösnuva" så nu då jag varit utan den medicinen i 2 dygn så har min allergi kommit tillbaka, så får snällt börja ta allergimedicinen igen.

_**/Mvh Anne

[stubbe]
2011-06-26, 21:52

# 3 synd!!, men ge inte upp hoppet om att den kan försvinna eller bli bättre för det har jag vänner som upplevt. att de blivit bättre alltså

AnneN
2011-06-26, 22:19

#4 Ja bättre verkar den vara i sommar, men inte helt försvunnen som jag trodde först… Men jag tror på att ju friskare min kropp blir ju bättre kommer även allergierna att bli då kroppen inte har en massa annat att kämpa med.

_**/Mvh Anne

Upp till toppen
Annons: