Vad äter ni för mediciner?
Vad har ni för era allergier och astma?
Brukar ha Alzyr.
Zyrlex för allergierna och sen har jag en vanlig bricanyl (den blåa) för astma/ansträgningsastma. :)
medarbetare på allergier.ifokus .
Symbicort och Ventoline Diskus för astman, Aerius och Rhinocort Turbuhaler för allergin. Lomudal ögondroppar vid behov.
Äter enbart Loratadin för pollenallergin, samt ibland Rhinicort Aqua eller Renässans Pollen för näsan och Lomudal för ögonen.
Tack och lov inget annat för resterande allergi, då jag ser till att undvika dem.
Eller jo, har införskaffat en luftrenare för att lindra allergin emot hö och damm, men det är ju inte riktigt medicin. 

Jag tar samma mediciner som #3 för min pollenallergi.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Cetirizin dagligen, kortisoninjektioner minst ett par gånger per säsong. Bricanyl vid behov. Flutide nasal om näsan krånglar för mycket.
Har haft Aerius tidigare men har inte orkat bry mig om att förnya receptet i år
Tack vare kortisonet är jag nästan helt symtomfri när jag även tar Cetirizin
Har inte behövt Flutide än, och har inte tagit någon Bricanyl sedan jag fick kortisonsprutan.
Jag är annars rätt så däckad av allergi den här tiden på året. Blir så sjukt trött och seg av allergin och andfådd för minsta lilla.
Jennie

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag andvänder Aerius tabletter och ibland Tavegyl att kompletera med.
Opatanol ögondroppar, Avamys näspray och Protopic salva + nårgra till jag inte riktigt vet vad de heter… Jag är då allergisk mot pollen, pälsdjur och äpplen, ärtor osv… Är också lite känslig mot ren mjölk. Jag är 12år ;)
För min pollenallergi använder jag Lecrolyn "engångs-ögondroppar", tabletterna Loratadin HEXAL och även Bricanyl för ansträgningsastman.
Allergin (Björk och gräs): Aerius tab, Nasonex nässpray och vb Lomudal ögondroppar.
Boostar med Tavegyl när det är som värst.
Astman: Pulmicort, vb Bricanyl 0,5.
Boostar med Betapred när det är riktigt illa.
Händerna och kroppen (köld och värmeeksem samt parfymer i tvålar): Repair kräm på tub, hydrokortisonkräm.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Jag går på hyposensibilisering mot min björkpollenallergi (tar en spruta var 6:e vecka under 3 år för att förhoppningsvis bli helt frisk från min allergi) men utöver det tar jag:
- Pulmicort morgon & kväll året runt
- Bricanyl vid behov
- Kestine x2 vid behov
Redan nu när jag kommit halvvägs i behandlingen känner jag ENORM skillnad under pollensäsong. Denna vecka har jag bara behövt ta antihistaminer en enda gång :)
Fick Tavegyl mot min allergi.
Jag tar Pulmicort och Bricanyl mot astma vid behov (pälsallergi och ansträgning). Och så tar jag Clarityn om jag ska till någon med mycket djur.

Symicort mot astma, vid behov Bricanyl för astma. Sen två tabletter (en morgon och en kväll) Cetirizin och två sprayningar i vadera näsborre (uppdelat just nu morgon och kväll för att få jämt flöde av medeciner nu när det är värre än vanligt med allt) Flukason Teva. Och ögondroppar helst 4 gånger om dagen för att det ska vara som bäst, men missar det ofta.
Tavegyl vid behov har jag mot mina allergier…
Familjens pollenallergiker (som även har börjat reagera på annat) tar cetritzin, lomudal och rhinocort.
Med vänliga hälsningar
Chess