Etikettastma
Läst 3064 ggr
parize
2012-04-24, 17:43

är förvirrad o ny på astman

jag känner mig lämnad…. går till läkaren det tar ca 10 min o sen får jag recept på sånt jag inte trodde jag skulle använda…

visst har jag haft problem länge med andningen o det sista året har det verkligen vart jobbigt….

men jag behöver skriva o finnas där andra finns med astma!!

jag är bara helt enkelt skit rädd….

vet inte hur ofta jag behöver ta den där puffen bricanyl… vid behov säger hon… tycker det är svårt….

jag är skit ledsen

[ElisabethYL]
2012-04-25, 18:42

Kan bara säga att det är starkt gjort att säga att du är rädd. Jag har inte astma själv, men vet att flera medlemmar här på sajten har det.

Ta hand om dig!

[Joanna76]
2012-04-25, 21:07

Inget att vara rädd för, har själv haft astma i evigheter. Har du pulmicort oxå? Den tar man morgon och kväll och bricanyl vid behov. För mig tog det typ 10 år innan jag fick pulmicort (ingen jäkel hade sagt att man ska ha det).

Du får känna efter själv hur ofta du behöver bricanylen. I början brukar man få 0,25 men sedan kan det vara bra att gå upp till 0,5.

Jag tyckte det var konstigt med alla jädra mediciner jag fick i början men nu går jag ingenstans utan den.

Du kommer vänja dig vid den fort när du märker vilken underbar känsla det är att kunna andas normalt igen.

Flört Lycka till nu

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Upp till toppen