Allergier iFokus

Allergier

Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2894 ggr
[Vargöga]
0

Trodde jag skulle bli skonad

Jag börja medicinera mig i tid. Verkligen i tid. Redan i mars började jag med allergimedicinen. Men nu håller det inte ens en hel dag. Var ute en mycket kort sväng. Gå runt huset till källaren för att hänga upp min tvätt och det bara kliar i näsan och ögonen, nyser och snorar. Rynkar på näsan

Trodde det skulle räcka men icke. Det blir att köpa medicin om jag skall klara av denna sommar och höst. Mornarna är värst.

Tessen
0

Jag vet precis hur du känner. Jag började med receptbelagda allergimedicinen Aerius i mars, tar kortisonnässpray och allergi-ögondroppar som jag båda får på recept. Men denna våren har varit riktigt hemsk. Nu börjar björken dock sjunka lite vilket jag verkligen uppskattar, men snart kommer gräset och björkpollenhalterna var ju 6 ggr högre än ett normalt år så det skulle inte förvåna mig om det blir rena gräspollenbomben sen också ):

Får väl hålla tummarna för att jag har fel. Det är bara att ha med sig ögondroppar(saltlösning funkar också för att sköja ur ögonen), kortisonnässpray(på apoteket kan man köpa Rihnocort Aqua receptfritt) och näsdukar när man måste gå ut på dagen ist för tidigt på morgonen eller senare på kvällen då dom värsta mängderna pollen binds i daggen.

/T

[Vargöga]
0

Usch ja. Än så länge har jag "bara" tagit allergimedicin men jag måste nog ta in hela armén nu. Foten i munnen

Tessen
0

Ja tyvärr kan det bli nödvändigt vissa år då det är mycket pollen, speciellt om man vill kunna så mycket som att gå och handla utan att det ser ut som att man gråter så våldsamt att tårarna och snoret rinner och man får svårt att andas. Inte särskilt smickrande när ögon och näsa rinner och man knappt kan andas!

/T

[Vargöga]
0

Nä det är det inte.

InteAlls
0

Jag är tvungen att börja lite smått i början av februari har jag insett efter lite empirisk forskning på mig själv :) Har fått rådet att tidigt börja bygga upp med regelbunden medicinering, det hjälper! (Även om det kostar…)

[Vargöga]
0

Jad det har jag hört också att man skall börja i tid, långt innan pollen kommer fram.

Fick iaf öka på dosen allergimedicin av läkaren idag.

InteAlls
1

Hoppas den hjälper snabbt!

[ElisabethYL]
0

Säger som #7 Hoppas du märker av en förbättring snart!

silverhuldra
0

Ja det är jobbigt när medicinen inte riktigt hjälper, även här börjar vi medicinera innan säsången drar igång. Men efter som det har varit sådana extremvärden i år så har det gått åt mer än en tablett om dagen + ögondroppar. ja ja nu är sommaren här och snart är det vinter igen å då är pollenplågan över Flört

Mvh. Silverhuldra

[Vargöga]
0

Ja så kan man ju också se som. Flört

tack alla.

silverhuldra
0

Skrattande

Mvh. Silverhuldra