Annons:
Etikettmedicin
Läst 2968 ggr
Novisan
5/30/12, 11:15 PM

Vilka ögondroppar och nässpray använder du?

Mot pollenallergi?

Jag äter Zyrlex 1-2 tabl om dagen mot björk och gräspollen + Zaditen ögondroppar och Nasonex nässpray.

Ibland kompletterar jag även med loratadin tablett, ögondroppar och nässpray men är ej helt symptomfri ändå nu när jag är ute och jobbar hela dagarna(trädgårdsfirma)

Vad funkar bäst på er?

Annons:
silverhuldra
5/31/12, 6:09 AM
#1

Här använder barnen loratadin 1-2 tab per dag och använder lecrolyn ögondroppar 1- 2ggr per dag. Det hjälper inget mot tröttheten som dom får under pollentider, men lindrar klådan i ögonen mm.

Är det så att du kanske kan vara aktuell för allergivaccination om du jobbar ute och har stora problem?

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
5/31/12, 4:34 PM
#2

Lomudal eller Lecrolyn använder jag som ögondroppar, Oculac emellanåt mot torra ögon.

snigelpiga
5/31/12, 10:08 PM
#3

Livostin ögondroppar och Nasonex nässpray använder jag. Sedan tar jag olika tabletter också förstås. Zyrlex, ibland Tavegyl och även Prednisolon.

[Fröken P]
6/1/12, 2:52 AM
#4

Oj, vilken nässpray jag har, glömde jag ju svara på. Rhinocort inhaler använder jag då spray ger mig sårig näsa, pulver är toppenbra!

Novisan
6/9/12, 11:47 AM
#5

#1 Jag har vaccinerat mig mot gräspollen men just nu har björken varit det värsta. Kanske borde vaccinera mig mot det också.

silverhuldra
6/9/12, 1:55 PM
#6

Det är jobbigt och behöva må dåligt då man jobbar, det är ju inte så att du kan välja att stanna inne pollenstinna dagar. Hur har gräspollen vaccinationen fungerat för dig?

Mvh. Silverhuldra

Annons:
Novisan
6/16/12, 8:11 AM
#7

Det har blivit bättre efter vaccinationen. Normalt sett känner jag inget om jag tabletter, droppar o nässpray. Men jag klarar mig inte utan dem om jag är ute på landet. Inne i stan (Stockholm) klarar jag mig utan medicin numera.

Upp till toppen
Annons: