Laktosfri choklad / nougat
Hej!
Jag söker laktosfria chokladsorter och nougatsorter.
Jag vet att Wiener Nougaten är laktosfri, men den ficnns knappt numera.
//Chokladberoende laktosintollerant som klättrar på väggarna 

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Oj det låter inte lätt att hitta, ska försöka komma ihåg att kika nästa gång jag är och handlar.
Vet iallafall att de där kexen i påsar (Jätten tror jag de heter) är mjölkfria.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack, Anne. Jo kexen har jag redan hittat! 

Annars är ju en regel att ju mörkare chokladen är dessto mindre laktos.. men är du som jag är det ljusaste ljusaste som gäller ;p
Jaaa. Ljus ska den vara… 

Ack för att vara laktosintollerant.. man går miste om så mycket, om man inte slarvar ;p
Det finns helt mjökfri choklad ;) Lindt har flera olika som inte innehåller mjölk alls. Det finns även choklad på rismjölk. Otroligt goda smakar som vanlig mjölkchoklad. Sen kan man alltid göra chokladpudding, tar du kokosmjölk blir den underbart god, perfekt i koncistensen och helt mjölkfri även den ;)
Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.
Plamils ekologiska choklad brukar finnas på konsum och icka, det är vegansk choklad och innehåller ingen mjölk. Delicatobollar är mjölkfria (dock inte lighten) .
Här går det även beställa en hel del olika choklader.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min dotter är extrem lactos,( tarmarna spricker o hb gå rner samt anemisk till följd)
Vi hittade en chockladkaka av oately som är helt laktosfri!
Har dock inte funnit den igen.. uppdaterar om jag hittar den, men här är ett annat tips :Expressions. Laktosfri choklad, 95g, 42% kakao. Kung Markatta
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Quality är helt mjölkfria då de är gjorda på havrebas ;) Samma sak med deras glass :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Varmt välkommen hit nuttan85!
Kan säga att deras glass är minst lika god som vanlig glass - enl mitt tycke..
Använder Oatlitys (stavning?) glass och havremjölk regelbundet själv och är nöjd med alla deras produkter som jag testat..
Choklad har jag tyvärr dålig koll på, men det kommer ju mer och mer "allergiprodukter" hela tiden.. 
Har Oatlys både glass och choklad???
Jag ser wienernougat i varje affär, och det är tur att den är laktosfri, det är ju så gott!
åre chokladfabrik hade mjölk och laktosfria praliner då vi var där uppe här om dagen.
Mvh. Silverhuldra
Oatly har glass, choklad har jag däremot aldrig sett själv..
#14 det var när vi var på besök där i år som vi såg det, jag blev mycket förvånad själv, det fanns dock spår av nötter, mandel och ägg i den.
Mvh. Silverhuldra
Det verkar finnas mycket laktosfri choklad =) synd att man bor i en mindre stad där lactosutbudet minst sagt är begränsat.
Hittar ingen laktosfri choklad imin hemstad heller.
prova med att ringa Årechokladfabrik, de kanske kan tala om hur och var man får tag på deras laktosfria choklad. Hälsokostbutiker brukar också ha laktos- och mjölkfrichoklad, men det gäller att lässa på förpackningarna.
Mvh. Silverhuldra